מאחורי התקיפה בסוריה

    קובי פינקלר | צילום מסך: youtube No Comments on מאחורי התקיפה בסוריה
    21:04
    05.05.24
    אבי מימרן No Comments on "גם האסון הוא השגחה פרטית": הרב גולדווסר בשיחה של אמונה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחרי שגורם ישראלי בכיר אומר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי צה"ל תקף לפנות בוקר מטרה בסוריה ולדבריו "ההתקפה הייתה ליד שדה התעופה הבינלאומי של דמשק, ונועדה לפגוע בטילים איראנים בדרכם לחיזבאללה" אומרים גורמי מודיעין במערב כי מה שהותקף שלשום, כמו גם מה שהותקף הלילה, היו משלוחי נשק מאיראן לחיזבאללה, של טילים מסוג "פתאח 110". אותם גורמים הוסיפו כי סוריה משמשת תחנת מעבר למשלוח זה.

    טילי הפתאח הם טילי קרקע-קרקע לטווח ארוך המכסים חלקים נרחבים ממדינת ישראל. ככל הנראה, בידי בידי ארגון החיזבאללה מספר מועט של טילים מסוג זה, אולם המשלוחים הנוכחיים שהגיעו מאיראן כללו כמות נכבדת. הם אוכסנו בשדה התעופה של דמשק, נשמרו בידי אנשי החיזבללה שהגיעו לשם כך לסוריה, והיו אמורים לעבור בקרוב לידיו של נסראללה.

    למה דווקא עכשיו והאם אנו בפתחה של מלחמה עם סוריה? כדי לנסות ולענות על ידיעות אלו צריך להבין. ישראל מנצלת הזדמנות אסטרטגית לפגוע משמעותית במאגרי הטילים והרקטות העיקריים של סוריה, בתיאום עם ארה"ב. זה לא דבר שהובשל ביממה או שתיים. פעולה או פעולות מעין אלו הינן פעולות פרי תכנון ארוך, שמחייבות הן מודיעין איכותי לאורך השנים, הן מודיעין בזמן אמת והן יכולת מבצעית גבוהה פרי חיבור של כל גורמי המודיעין ומקבלי ההחלטות. ניתן בהחלט לומר כי ביצוע של פעולה מעין זו מתקבלת לאחר דיון ארוך עם האמריקנים, עם ממשלות אחרות באירופה ועל סמך מידע מוצק ביותר. לפגוע בתוך שטחה של סוריה בתקופה זו כמו למעשה בכל זמן נתון, דורשת אחריות מירבית ויכולת מנהיגותית לא פשוטה. כל הגורמים במערכת הביטחון סבורים כי אל לנו להגיע למצב שבו אסור המלחמה שבין המלחמות, (דבר שאנו מצויים בתוכו כרגע) יגלוש למלחמה שאחריתה מי יישורנו. ויחד עם זה. מצב שבו לחיזבללה יש טילים מתקדמים מסוגים שונים המסוגלים להפר את האיזון, מחייב את מקבלי ההחלטות ליצור מצב בו אנו אוגרים מידע מודיעני איכותי וברגע האמת לשבש מהלך כזה.

     

    surya-youTube

     

    לפי הסרטונים שהופצו הלילה, נראה שיעד התקיפה הלילה הכיל גם דלק לטילים. ה"פתאח 110", אותם טילים במצבור נשק שהופצץ, מונעים בדלק מוצק שפגיעה בהם גורמת לפיצוצים עזים יותר. הפגיעה במאגרי הטילים ובדלק המיוחד, נעשית כנראה בתיאום עם ארה"ב, לכן המטרה היא אמצעי השיגור. סביר שהתקיפות נועדו לאותת לחיזבאללה ולסוריה: אנחנו ערים לכוונות, ולא נשב בחיבוק ידיים, כפי שהזהיר שר הביטחון משה (בוגי) יעלון. נראה, לפחות על פי התקשורת האמריקנית, שאיתותי האזהרה האלו לא השיגו את יעדם, ואז הותקפו המשלוחים.

    בצפון, שקט כעת, מערכות כיפת ברזל נפרסו בחיפה ובצפת כדי לקדם כל רעה אבל המסר ברור. ישראל, גם תוך כדי נטילת סיכונים לא תרשה שנשק שובר שיוויון יפול בידי החיזבללה או מי מנאמניו. אז מלחמה בשלב הזה לא צפויה, אבל בהחלט צריך להתכונן ולדעת שכל רגע במזרח התיכון יכול להיות שונה מקודמו וזה כנראה חלק מחיינו פה.



    0 תגובות